Keystone logo
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid Kandidatgrad i Sundhedsledelse
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid

Kandidatgrad i Sundhedsledelse

Madrid, Spanien

12 Months

Spanish

Deltid

18 Sep 2023

25 Sep 2023

EUR 5.460 / per course *

Fjernundervisning

* pris for hele kandidatuddannelsen i en enkelt betaling

Introduktion

præsentation

Ud fra den forudsætning, at den nuværende økonomiske, politiske og sociale situation, som er stadig mere kompleks og globaliseret, rejser et problem, hvis løsning kræver dyb teknisk og praktisk viden, viden om professionelle ledelsessystemer, som gør det muligt at gøre brugen af ressourcer rentabel. ... mere og mere knap er berygtet og afspejles i de tre aspekter, der er udtalt i epigrafen.

At følge den udvikling, som sundhedsledelse har registreret på de tre hovedniveauer (akademisk, videnskabelig og faglig) som en konsekvens af det store antal forskellige processer, selvom de er indbyrdes forbundne, har tendens til at undersøge og analysere en virkelighed i forandring for at give forklaringer på det samme vil vi komme til den konklusion, at alt dette er blevet produceret som svar på meget specifikke behov afledt af specialiseringer af sundhedslederes videnskabelige og faglige arbejde. De væsentligste eksempler omfatter arbejdsøkonomi, sundhedsøkonomi, uddannelsesøkonomi, transportøkonomi mv.

University Master's Degree in Health Management er en officiel grad, hvis studieplan er offentliggjort i BOE nummer 75 af 28. marts 2012.

rettet til

Universitetskandidatgraden i sundhedsledelse henvender sig fortrinsvis til kandidater, kandidater eller diplomer inden for:

  • Kandidater i sundhedsvidenskab.
  • Forretningsstudier.
  • Forretningsledelse.
  • Økonomi.

De studerende, der ikke er kandidater eller kandidater af disse grader eller ikke akkrediterer en specifik uddannelse i økonomi og forretning, skal dog tage en række uddannelsestillæg kaldet "Specific Complements to Health Management" for at lægge grundlaget for økonomistyring. For disse studerende er disse træningstillæg obligatoriske, og kan udføres forud for påbegyndelse af Master eller samtidig med den (se tabel over træningstillæg under fanen "Studieplan").

Det handler om at udvikle de studerende, hvis universitetsuddannelser er fra Branche of Health Sciences eller Social and Legal Sciences (undtagen dem, der har uddannelse inden for økonomi eller business), den grundlæggende viden om virksomhedsledelse, der efterfølgende vil give dem mulighed for at forstå , tilegne sig og udvikle den specialiserede viden om Health Management, baseret på en forudgående og optimal forberedelse, der giver dem mulighed for at opnå hver og en af de kompetencer, der er etableret i Master.

Mesterens hovedmål

Dette træningsprogram er designet således, at den studerende behersker al den nødvendige viden, der vil sætte ham i stand til at udføre tilstrækkeligt og med garanti for succes et arbejde med ledelse, rådgivning og evaluering af denne type institutioner i sundhedssektoren, både i den globale institutionens område, som inden for ethvert af dets funktionsområder: afdeling eller klinisk service, økonomisk-finansiel ledelse, strategisk ledelse, menneskelige ressourcer, kvalitet, logistik osv., hvilket letter integrationen på et fælles europæisk arbejdsmarked.

Gennem studiet af de didaktiske enheder og realiseringen af evaluerings- og læringsaktiviteterne tilegner den kommende professionel de nødvendige redskaber til at udføre deres arbejde ved at anvende deres viden. Dette giver mulighed for udvikling af væsentlige færdigheder i det professionelle liv, såsom teamwork, problemanalyse, søgning og kommunikation af løsninger, forhandling og beslutningstagning.

Dette generelle mål kan opdeles i følgende specifikke læringsmål:

At eleverne forstår og uddyber deres viden om:

  • De vigtigste metoder, værktøjer og teknikker, der letter læring og arbejde i onlinesituationer for fagfolk i sundhedsmiljøet i det 21. århundrede.
  • Organisationen af det nationale sundhedssystem, dens mål, lovgivningsmæssige bestemmelser og forvaltningen af sundhedscentre og -tjenester, sammen med viden om de vigtigste aspekter af strategisk ledelse af sundhedsorganisationer, både i dens "makro" (planlægning) og " meso "( ledelsesmæssig) og som "mikro" (klinisk ledelse), både i den offentlige og private sektor.
  • De forskellige modeller, teknikker, metoder og værktøjer til økonomisk analyse og cost-benefit specifikke for klinisk og hospitalsledelse.
  • De forskellige modeller, metoder, værktøjer og indikatorer, der gør det muligt at etablere hospitalets case-mix for at udføre en tilstrækkelig analytisk styring og etablere evalueringsmodeller for sundhedscentre og -tjenester og i særdeleshed for sundhedscentre i primær og specialiseret Omsorg.
  • Disse ledelsesdiscipliner, som ikke er specifikt specifikke for sundhedssektoren, har i deres metoder, teknikker, værktøjer og/eller gældende regler en dobbelt dimension: sundhedssektorens og den fælles med andre organisatoriske ledelses- og ledelsessystemer i andre områder.
  • De personlige værdier og adfærd, der bør karakterisere sundhedsprofessionelles "hvordan" i det 21. århundrede: Emotionel intelligens, tidsstyring, organisering af møder, offentlige taler, forhandlingsteknikker, lederens deontologi, ledelse og motivation, teamwork, interpersonel kommunikation , Vidensledelse, Corporate Social Responsibility.

Deltagelse i udviklingen af processerne for Health Management, både på niveau med design, implementering og vedligeholdelse af sundhedsledelsespolitikker (strategisk, klinisk-økonomisk ledelse, hospitalsledelse, procesledelse, HR, risikoforebyggelse, logistik, kvalitetsstyring, indkøb osv.) i overensstemmelse med organisationens karakteristika og aktivitet.

Undervisningssystem

UDIMA uddannelsesmodellen er baseret på fjernundervisning, der gør intensiv brug af informations- og kommunikationsteknologier (IKT) for at lette uddannelsesprocessen.

UDIMA læringsevalueringssystemet overvejer at udføre og, hvor det er relevant, overkomme forskellige typer aktiviteter. De procentvise vægte, der er fastsat for at evaluere aktiviteterne for hvert fag, vil blive beskrevet detaljeret i filen for hvert modul eller emne, der er indeholdt i undervisningsplanlægningen, og vil blive fastsat ud fra det maksimum og minimum, der er fastsat i følgende tabel:

Deltagelse i læringsaktiviteter

≥ 10 %

kontroller

≥ 10 %

Løbende vurderingsaktiviteter (AEC):

≥ 20 %

Ansigt til ansigt afsluttende eksamen

≤ 60 %

I ALT

100%

I alle fag overvåges den studerende fagligt gennem kvalificering af didaktiske aktiviteter baseret på karakteristika for det europæiske område for videregående uddannelse.

metodologi

UDIMA metoden er baseret på et fjernundervisningssystem, der fremmer kontinuerlig vurdering og "learning-by-doing" i et miljø med nærhed, tilgængelighed og realtidsinteraktion mellem læreren og eleven gennem informationsteknologier og kommunikation.

Undervisnings-læringsprocessen udvikles gennem Virtual Classrooms, hvor eleverne har en undervisningsvejledning til rådighed med planlægningen af faget. Undervisningsmetodikken sikrer tilegnelse af viden og faglige og personlige færdigheder gennem et løbende vurderingssystem, der er udmøntet i didaktiske aktiviteter, selvevalueringsspørgeskemaer og en personlig afsluttende eksamen.

For at fremme studiet og træningen af den studerende udvikles følgende træningshandlinger:

  1. Studer de didaktiske enheder gennem det didaktiske materiale, der er stillet til rådighed for den studerende og designet til onlinestudie: manualer, bøger, artikler og anden bibliografi relateret til de emner, der studeres.
  2. Udvikle uddannelsesaktiviteter gennem antagelser, praktiske cases og spørgeskemaer ved at bruge værktøjerne fra online undervisningsplatforme.
  3. Udfør aktiviteter, der involverer søgning og håndtering af information.
  4. Forbered undersøgelser, rapporter, projekter, der starter faglige færdigheder.
  5. Tilbyd en vejledningshandling til den studerendes permanente rådighed, som muliggør en korrekt undervisnings-læringsproces ved hjælp af opfølgningsstrategier såsom online- eller telefonvejledninger.
  6. Udvikle en evalueringsproces i kontinuerlig handling, der tillader nyorientering af læreprocessen.
  7. Udfør læse- og fritidspraktik i specialiserede centre for at opnå gradens faglige færdigheder.
  8. Fremme forskningskapacitet gennem didaktiske strategier som projektformulering, dataanalyse, undersøgelse af resultater, konklusioner og håndtering af litteraturliste.
  9. Udvikle mundtlige præsentationsfærdigheder og forsvar af akademiske artikler ved hjælp af mulighederne for kontorautomatiseringsundervisningsværktøjer.

karrieremuligheder

  • Koordinering af teams og planlægning af ydelser.
  • Budgetforvaltning
  • Logistik og indkøbsorganisation.
  • Kvalitetsvurderinger.
  • Ledelse og ledelse af enhver form for sundheds- og social sundhedsinstitution.
  • Planlægge og administrere sundhedscenter og tjenester.
  • Ledelse og udarbejdelse af sundhedsudviklingsprojekter.

Om skolen

Spørgsmål