Internationalt bachelorprogram (IUP) i farmaci
Special Region of Yogyakarta, Indonesien
VARIGHED
8 Semesters
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAFGIFTER
IDR 30.000.000 / per semester
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Bachelor i Pharmacy International Undergraduate Program giver de studerende den grundlæggende og kliniske viden og færdigheder relateret til farmaci, der dækker områder som lægemiddeludvikling, farmaceutisk teknologi, klinisk farmaci og social- og lokalfarmaci.
Programmet er designet til at blive afsluttet på 4 år med i alt 149 kredit semesterenheder, svarende til 254 ECTS, herunder 6 CSU'er af intra-klynge og ekstra-klynge tværfaglige valgfag.
I det sidste år af programmet er studerende forpligtet til at deltage i et samfundsstyrkelsesprogram og udføre forskningsstudier. Kurset understøtter studerendes læringsfrihed ved at facilitere aktiviteter uden for bacheloruddannelsen i farmaci. Eksterne aktiviteter ud over uddannelsen kan overføres til tilsvarende kurser inden for farmaceutuddannelsen.
Studerende i International Undergraduate Program (IUP) skal engagere sig i internationale mobilitetsaktiviteter, som kan omfatte kurser, forskning eller samfundsstyrkende projekter udført med internationale akademiske institutioner, forskningsinstitutioner eller industri-/sundhedsinstitutionspartnere. Den internationale mobilitetskomponent bør dække mindst 4 CSU'er (svarende til 4 ugers aktiviteter) og kan strække sig op til 20 CSU'er (svarende til 6 måneder).
Vision
Visionen for bacheloruddannelsen i farmaci er at være en pioner inden for farmaceutuddannelse, som udmærker sig på nationalt niveau og internationalt niveau samt tjener nationens og menneskehedens interesser gennemsyret af Pancasila.
Mission
- Giv en bacheloruddannelse i farmaceut, der modtager national og international anerkendelse
- Udføre forskning inden for farmaci baseret på videnskab og teknologi for at løse sundhedsmæssige og humanitære problemer
- Udfør samfundstjeneste, der gavner samfundets velfærd
Læreplan
Semester I
- Pancasila
- Human Anatomy and Physiology
- Pharmaceutics I
- Fysisk apotek I
- Grundlæggende farmaceutisk kemi
- Organic Chemistry I
- Cellebiologi-mikrobiologi
- Character Building
Semester II
- Civic
- Farmaceutik II
- Fysisk farmaci II
- Religion
- Analytisk kemi I
- Organic Chemistry II
- Farmaceutisk biokemi
- Samfundsadfærdsvidenskab for farmaci
- English Communication Skills
- Tværfagligt valgfag I
Semester III
- Pharmacology
- Molecular Biology
- Formulering og teknologi: Fast doseringsform
- Analytisk kemi II
- Medicinal Chemistry
- Pharmacy Management
- Forskningsmetodik og farmaceutisk statistik
- Bahasa Indonesia og videnskabelig skrivning
- Pharmacokinetics
- Engelsk for apotek
Semester IV
- Pharmacotherapy I
- Eksperimentel farmakologi og toksikologi I
- Toxicology
- Pharmacology II
- Formulering og teknologi: Flydende og halvfast doseringsform
- Chromatography
- Produktstabilitet
- Farmakognosi – Fytokemi
- Farmaceutisk immunologi
- Ethics and Leadership
Semester V
- Biofarmaceutik
- Narkotikauddannelse og -information
- Farmakoepidemiologi
- Pharmaceutical Care
- Lægemidler, kosmetik og fødevareanalyse
- Pharmacotherapy II
- Eksperimentel farmakologi og toksikologi I
- Terapeutisk lægemiddelovervågning/klinisk farmakokinetik
- Teknologi til udvinding af naturressourcer
- Professionalism
Semester VI
- Formulering og teknologi: Steril doseringsform
- Phytotherapy
- Farmakoterapi III
- Lægemiddelleveringssystem
- God fremstillingspraksis
- Pharmacoeconomics
- Klinisk farmaci I
- Sammensætning og dispensering
- Radiofarmaceutisk og kemoterapi
- Pharmaceutical Biotechnology
- Public Speaking
Semester VII
- Valgfagspakker
- Elective
- Klinisk farmaci II
- Det nationale sundhedssystem
- Tværfagligt valgfag II
- Socio-entreprenørskab
Semester VIII
- Thesis Writing
- Elevservice læring
- Kommunikation i samfundet
- Knowledge Management applikationer
- Soft Skills
Programresultat
For at opnå uddannelsesudbyttet opstiller Farmaceutiske bacheloruddannelsen følgende læringsudbytte, som kandidaterne forventes på:
- At demonstrere Pancasilas værdier og bevidsthed om nationens og statens interesser. (A1)
- At demonstrere ærlighed, ansvar, selvtillid, følelsesmæssig modenhed, etik og bevidsthed om at være en livslang lærende. (A2)
- At beherske begrebet akademisk integritet inden for farmaciområdet generelt og plagiatbegrebet i særdeleshed, hvad angår typen af plagiering, konsekvenserne af lovovertrædelsen og dens forebyggende indsats. (K1)
- At mestre kommunikationsprincipper og -teknikker, tilpasse sig nye miljøer og banebrydende teknologi og opbygge interpersonelle og interprofessionelle relationer. (K2)
- At mestre principperne for ledelse og ledelse, som er effektive og effektive til at udføre opgaver. (K3)
- At søge, evaluere og give information om farmaceutiske produkter, tilsætningsstoffer og medicinsk udstyr og deres rationelle brug. (K4)
- At kunne optræde professionelt og ansvarligt i overensstemmelse med lovbestemmelser, lægemiddelnormer og etik. (K5)
- At kunne identificere og løse problemer relateret til effektivitet og sikkerhed af farmaceutiske produkter baseret på de nyeste videnskabelige principper for at optimere behandlingen. (S1)
- At kunne implementere de nyeste videnskabelige og farmaceutiske teknologier inden for design, fremstilling, kvalitetssikring og distribution af farmaceutiske produkter. (S2)
- At kunne udføre ydelser (forberedelse, sammensætning, dispensering og information og undervisning) på farmaceutiske produkter i henhold til proceduren (i henhold til patientens behov sammen med farmaceutiske produkters kvalitetssikring). (S3)
- At mestre videnskaben og teknologien til udvikling og forskning inden for farmaci, især dem, der er baseret på indonesisk naturrigdom og lokal visdom til at løse globale sundhedsproblemer og udvikle sig bæredygtigt. (S4)
- At kunne anvende logisk, kritisk, systematisk og innovativ tænkning ved at anvende informationsteknologi til at producere løsninger realiseret i videnskabelige dokumenter og implementering af ekspertiseområder med integritet. (G1)
- At være i stand til at udvikle netværk, være adaptiv, kreativ og bidragende, yde supervision, evaluere og træffe beslutninger med henblik på at vise selvstændig og gruppepræstation til at anvende viden i samfundslivet. (G2)