Kandidatgrad i klinisk neuropsykologi
UNIR
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Logroño, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Den eneste kandidat i neuropsykologisk evaluering og rehabilitering med simulerede tilfælde med patienter
UNIR officielle kandidatgrad i klinisk neuropsykologi er professionelt orienteret, og dens hovedmål er at give den studerende en komplet, omfattende og avanceret træning i klinisk neuropsykologi.
Det Internationale Universitet i La Rioja har mere end 100 aftaler med klinikker og sundhedscentre overalt på det nationale område, der giver dig mulighed for at udføre eksterne praktikophold, som du kan gennemføre din træning med.
Mesterens mål
Kandidatuddannelsen i klinisk neuropsykologi giver dig mulighed for at:
- Kend de forskellige teoretiske modeller til at forklare hjernens funktion og dens forhold til menneskelig adfærd samt udvikle en integrerende vision.
- Kunne foretage en tilstrækkelig vurdering af den kognitive, følelsesmæssige og adfærdsmæssige tilstand .
- Har et tværsnit af viden om neuropsykologiske ændringer og lidelser af forskellig art, en konsekvens af hjernedysfunktion, og du vil lære at foreslå passende evaluerings- og interventionsmetoder.
- Tilegne dig et indgående kendskab til klinisk neuropsykologis funktionsområde og den type funktioner, der udføres i den.
- Gennemfør obligatorisk praktikophold i specialiserede centre med meget erfarne neuropsykologer.
- Træn dig med lærere på øverste niveau .
- Tilegne sig den videnskabelige og nødvendige viden om fremskridt inden for funktionel neuroanatomi og centralnervesystemets funktion og anvende denne viden til klinisk praksis.
- At kende rehabilitering og stimuleringsteknikker inden for klinisk neuropsykologi og være i stand til at ændre dem i specifikke behandlingssituationer.
- Tilegne dig evnen til at vurdere effekten af en neuropsykologisk behandling samt at ændre dens mål i overensstemmelse med de beredskaber, der findes under behandlingen.
Generelle oplysninger
- Varighed: 1 studieår
- Ansigt til ansigt-eksamener: i slutningen af hvert semester
- ECTS-point: 60 ECTS (9 ECTS praksis)
- Metode: 100% onlineuddannelse
- Live onlinekurser
- Personlig vejleder
metodologi
Live online klasser
Vi tilbyder eleverne mulighed for at deltage i live online klasser hver dag. Under disse sessioner vil de studerende være i stand til at interagere med læreren og løse deres forespørgsler i realtid, dele viden og erfaringer. Træningsrytmen tilpasses så vidt muligt til hver gruppe studerendes behov. Ikke at deltage i en live klasse betyder ikke at gå glip af det. Alle sessioner kan ses forsinket, så mange gange du vil. Studerende, der ikke kan følge klassen live, bliver således ikke skadet.
Didaktiske ressourcer
UNIR Virtual Campus tilbyder en bred vifte af indhold, som hvert emne kan forberedes på. Disse materialer er organiseret på en måde, der letter agil og effektiv læring. På denne måde er det muligt at få adgang til de emner, der udvikler programmets indhold, nøgleidéer til hvert emne (udarbejdet af fagets lærere), supplerende audiovisuelt materiale, aktiviteter, læsninger og evalueringstest.
Derudover har du adgang til mesterklasser om specifikke emner, og du vil være i stand til at deltage i fora, chats og blogs, hvor du interagerer med lærere og kolleger, udvider din viden og løser mulige tvivl.
Personlig tutor
På UNIR har hver studerende en personlig vejleder fra dag 1, altid tilgængelig via telefon eller e-mail. Vejleders rolle er grundlæggende i hver studerendes bane, da den er den største forbindelse til universitetet og dets referencepunkt under træningsprocessen.
Vejledere tilbyder personlig opmærksomhed ved konstant at overvåge hver studerende.
- Løs tvivl om akademiske procedurer, procedurer eller specifik tvivl om emner.
- Hjælper med studieplanlægning for at udnytte tiden bedre.
- Anbefaler hvilke undervisningsressourcer på platformen, der skal bruges i hvert enkelt tilfælde.
- Han er involveret i de studerendes studier for at hjælpe dem med at bestå hvert fag.
Evalueringssystem
For at vurdere niveauet for opnåelse af de opnåede mål i masteren er det nødvendigt at evaluere de kompetencer, der er erhvervet under studiet. Den endelige evaluering af læring udføres under hensyntagen til karakteren opnået i de følgende punkter.
- Kontinuerlig evaluering (løsning af praktiske sager, deltagelse i fora, debatter og andre samarbejdsmidler og evalueringstest).
- Endelig ansigt til ansigt undersøgelse.
- Master afhandling
Læreplan
Curriculum
første semester
- Fremskridt i neuropsykologi (6 ECTS)
- Neuropsykologisk vurdering (6 ECTS)
- Neuropsykologisk rehabilitering (6 ECTS)
- Kognitive processer I (6 ECTS)
- Kognitive processer II, følelser og adfærd (6 ECTS)
anden periode
- Infant Neuropsychology (4,5 ECTS)
- Aldrings neuropsykologi (4,5 ECTS)
- Eksterne praktikophold (9 ECTS)
- Afsluttende kandidatspeciale (12 ECTS)
Programresultat
ph.d.-profil
Studerende, der gennemfører kandidatuddannelsen i klinisk neuropsykologi, som foreslås i følgende program, vil kunne:
- Kende til det teoretiske grundlag, der er nødvendigt for udøvelse af klinisk neuropsykologi og de forskellige forklaringsmodeller for hjernefunktion, der skal vejlede en terapeutisk intervention
- Kend den neuropsykologiske vurderingsproces og brug de nødvendige værktøjer designet til den, og lær en ansvarlig og kritisk brug af disse værktøjer, især med hensyn til deres fortolkning.
- Udvikle en neuropsykologisk profil gennem vurderingsprocessen og forstå kompatibiliteten med forskellige patologier eller eksisterende kliniske syndromer.
Efter at have afsluttet dette postgraduate kursus vil den studerende have den nødvendige viden til at skrive rapporter og overføre informationer gennem dem, både for andre læger med de relevante teknikaliteter, og til overførsel til patienter og pårørende på en forståelig og fyldestgørende måde.
Uddannede studerende vil forstå forholdet mellem vurdering og behandling af de opdagede ændringer, være i stand til at organisere specifikke arbejdsmål for hvert enkelt tilfælde og forstå, hvordan man overvåger deres præstation.
De studerende, der gennemfører kandidatuddannelsen, vil have en global vision af behandlingsprocessen (rehabilitering eller stimulering), både på deres eget niveau, forstå hvilke værktøjer og teknikker de kan bruge i deres arbejde, og på niveauet af deres interaktion med andre professionelle fra andre discipliner, der går for at deltage i rehabiliteringsforløbet af en patient. Dette forstærker behovet for professionelle og kvalitetsmæssige kandidatuddannelser i neuropsykologi, da denne proces er en stiltiende anerkendelse af den store efterspørgsel efter uddannelse, som disciplinen kræver.
Galleri
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
Sundhedsprofessionelle i offentlige eller private neuropsykologiske rehabiliteringscentre (en kvalificerende grad i generel sundhedspsykologi er påkrævet).