Master i forskning i podiatri
Universidad Rey Juan Carlos T
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 45 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* residente studerende pr. kredit, pris; € 84,07: studerende, der ikke er bosiddende, pr. Kredit, pris
Introduktion
Hvilken viden vil jeg tilegne mig med denne kandidat?
Blandt den viden, der skal tilegnes, skiller følgende sig ud:
- Teoretiske rammer inden for podiatri
- Tilgangsteknikker og metoder, der hjælper forskere inden for podiatri på forskellige niveauer (sundhedspleje, biologisk, social, psykologisk osv.).
- At gennemføre et forskningsprojekt inden for podiatri.
- At designe og udføre forskning inden for podiatri.
- At forstå, hvordan disciplinen i podiatri udvikler sig både i Spanien og i en global sammenhæng.
- Hvordan han passer ind i fag- og arbejdsmiljøet i denne disciplin.
- Det juridiske og socioøkonomiske miljø, hvor fodlægen udvikler sig (civilretligt og strafferetligt ansvar osv.).
Er denne grad officiel i henhold til de regler, der kræves af det europæiske område for videregående uddannelse?
Ja.
Anbefalet profil
Studerende, der har en officiel spansk universitetsgrad eller en anden udstedt af en videregående uddannelsesinstitution i det europæiske videregående uddannelsesområde, der giver det land, der udsteder graden, adgang til kandidatuddannelser.
Mål
Det overordnede mål med denne master er at udvide den studerendes omfattende postgraduate uddannelse inden for andre vidensområder inden for sundhedsvidenskab, såsom Podiatry.
For at opnå dette, vil de studerende tilegne sig en solid viden om fagets konceptuelle fundament samt eksisterende anvendte forskningsteknikker. Dette giver dig mulighed for at nå to specifikke mål: at være i stand til at udvikle og evaluere forskningsprojekter inden for podiatri og b) være i stand til at foreslå og udvikle undersøgelser inden for podiatry, der repræsenterer et fremskridt inden for videnskabelig viden, der resulterer i brugere.
Kompetencer
Generelle kompetencer
- Den studerendes erhvervelse af avanceret uddannelse, specialiseret og tværfaglig, orienteret mod specialisering inden for podiatri-forskning.
- Fremme initiering i forskningsopgaver gennem viden og anvendelse af kvantitative og kvalitative forskningsteknikker til analyse af statistiske data.
- Kunne indlede en uafhængig undersøgelse og forsøge at fortolke resultater.
- Vis originalitet i udførelsen af et job inden for specialiseringens disciplin.
- Identificer de relevante informationskilder og deres indhold.
- At mestre de tekniske og computerværktøjer, der er nødvendige for at kunne udføre en anvendt undersøgelse.
- Anvend deduktiv og induktiv ræsonnement på analysen og beskrivelsen af virkeligheden med hensyn til podiatri.
Tværgående kompetencer
- Forbered fagfolk i at fremme respekten for grundlæggende rettigheder og ligestilling mellem mænd og kvinder.
- Forbered fagfolk i respekt og fremme af menneskerettigheder og principperne om universel tilgængelighed og design for alle.
- At træne fagfolk i at fremme værdierne i en kultur med fred og demokratiske værdier og ligestilling mellem køn og kulturer.
- Formuler spørgsmål til initiering af forskning, metodologisk design og evaluering af resultater, som gør det muligt at udvikle studieprogrammer tilpasset kontekstbaseret på forskellige metodiske tilgange.
- Planlæg, design og udvikle tilpassede og levedygtige projekter, handle ansvarligt og etisk, træffe beslutninger og løse problemer med en holdning baseret på tolerance og respekt.
Specifikke kompetencer
- Kunne forstå, uddybe og analysere det teoretiske fundament for podiatry og dets udvikling inden for forskning.
- Kunne genkende og uddybe forskning relateret til podiatri og specielle populationer.
- Demonstrere god evne til anerkendelse og brug af forskningsmuligheder inden for podiatri ud fra et tværfagligt perspektiv.
- Forstå den lovgivningsmæssige og etiske udvikling, der påvirker det nuværende podiatriske erhverv.
- Forbered forskere, der er i stand til at opdage psykologiske og fysiske problemer fra podiatriens disciplin, og især dem, der stammer fra de kompetencer, der stammer fra selve erhvervet for at undersøge dem.
- Udvikle observations- og registreringsstrategier i overensstemmelse med de foreslåede objekter og metode samt karakteristika for objektet eller studieområdet eller interventionen.
- At være i stand til at designe og implementere sammenhængende og tilpassede projekter med hensyn til arbejdstider og rutiner, objektets art, kontekst og tilgængelige kapaciteter og potentialer.
- Indled forskningsopgaver, så de er i stand til at genkende podiatriens indvirkning på individets og befolkningens sundhed.
Adgang
Kravene til adgang til den foreslåede grad er i henhold til artikel 16, kongeligt dekret 1393/2007, ændret ved kongeligt dekret 861/2010 af 2. juli:
- For at få adgang til de officielle kandidatuddannelser vil det være nødvendigt at have en officiel spansk universitetsgrad eller en anden udstedt af en videregående uddannelsesinstitution, der tilhører en anden stat, der er en del af det europæiske område for videregående uddannelse, der giver dem adgang til lærer fra master.
- Ligeledes vil kandidater i overensstemmelse med uddannelsessystemer uden for det europæiske videregående uddannelsesområde være i stand til at få adgang uden at deres kvalifikationer er godkendt, efter at universitetet har bekræftet, at de akkrediterer et uddannelsesniveau svarende til de tilsvarende officielle spanske universitetsgrader og bemyndiger i landet udstedelse af graden for adgang til ph.d.-uddannelse. Adgang på denne måde vil under ingen omstændigheder indebære homologering af den tidligere grad, som den interesserede part er i besiddelse af, eller dens anerkendelse til andre formål end at tage kandidatuddannelserne.
Generelle adgangskriterier:
De specifikke kvalifikationer, der letter adgangen til mesteren, er følgende:
Grad i Podiatry.
Diplom i Podiatry.
Betingelser eller særlige adgangstests:
Vurdering af den studerendes læseplan under hensyntagen til deres erhvervserfaring, dens fremskrivning i forhold til kandidatens mål samt deres akademiske rekord.
Optagelseskriterier:
- Akademisk træning - 30 point /%
- Professionel aktivitet - 30 point /%
- Forskningsaktivitet relateret til podiatri - 15 point /%
- Akkrediteret engelsk-viden - 10 point /%
- Andre fordele relateret til erfaring eller arbejde inden for podiatri - 15 point /%
Tilbud om pladser: 30 pladser. Hvis det forventede minimumsantal studerende ikke nås på et kursus, kan universitetet vælge ikke at åbne undervisningsgruppen.
Træningsrute
Koder | Emne | Semester | Venlig | Antal ECTS |
616301 | Forskningsmetode I | 1. semester | krævet | 6 |
616302 | Forskningsmetode II | 1. semester | krævet | 6 |
616303 | Bioetik og anvendt biojuridik | 1. semester | krævet | 6 |
616304 | Forskningsstrategier inden for podiatri til specielle populationer | 1. semester | krævet | 6 |
616305 | Teknikker til dataindsamling og håndtering af værktøjer og udstyr inden for podiatri | 1. semester | krævet | 6 |
616306 | Kommunikation af forskningsresultater i podiatri | 2. semester | krævet | 6 |
616307 | Afsluttende masterprojekt | 2. semester | TFM | 24 |