Bachelor i biomedicin
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
Nøgleinformation
Campus placering
São Paulo, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
8 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
OM KURSETKurrikulær gitter giver mulighed for partnerskaber med flere områder og tjenester.Udmærket træning: maksimal score i evalueringen af det brasilianske undervisningsministerium (MEC) og fremragende placering i Enade 2010. Tilhører det anerkendte sundhedsområde i byen São Paulo Universitet - UNICID , Biomedicinkurset Det har et modulært pensum. Forslaget går ud på at integrere basale discipliner og kliniske discipliner i enheder, såsom Aggressions- og Forsvarsmodulet, der behandler indholdet af blandt andet Patologi, Mikrobiologi, Immunologi, Parasitologi Differentieret metodologi. Hele pensumindholdstilgangen bruger en aktiv undervisnings- og læringsmetodologi, der er i stand til at stimulere fremtidens Biomedicinske til at udvikle en kritisk ånd, der forbereder ham til det professionelle felt. Derfor opfordrer vi studerende til at lære at lære og lære ved at gøre, og dermed opnå bedre træning og faglige kvalifikationer Partnerskaber med forskningsinstitutter og laboratorier. På denne måde har de studerende adgang til komplet uddannelse, som vil sætte dem i stand til at arbejde i partnerskab med forskningsinstitutter, teknologiske udviklingsindustrier, laboratorier til komplementær og forudsigelig diagnose af menneskelige patologier, samt miljø- og fødevareanalyser, undersøgelser/analyser i mennesker genetik og molekylærbiologi. Teori i praksis! Derudover giver implementeringen af det tværfaglige samfundssundhedsprogram (PISCO), hvis aktivitetsområder er samfundsmiljøerne, universitetet, familiesundhedsprogrammets teams og primære sundhedstjenester, studerende i konstant kontakt med befolkningen og professionel praksis . Således forberede dem til at handle i samfundet, integrere folkesundhedsteams, udføre planlægning, overvågning og kontrol af sundhedsprogrammer relateret til sygdomsforebyggelse Kvalitetsinfrastruktur og moderne laboratorier. Universitetet samler infrastruktur af højeste kvalitet med moderne laboratorier, såsom det nyeste Clinical Analysis Laboratory, som bidrager til undervisning, forskning, sundhedspleje og levering af tjenester til samfundet, med teknisk ekspertise og kvalitet.
ARBEJDSMARKEDHandler inden for flere områder såsom forskning og undervisning. Biomedicin er en bred og lovende karriere med et mangfoldigt arbejdsmarked. Det har mere end 35 ekspertiseområder, der er anerkendt af Federal Council of Biomedicine. Af disse aktivitetsområder skiller to sig hovedsageligt ud: Undervisning/forskning og Klinisk Analyse Undervisning i postgraduate, master- og ph.d.-kurser. Forskning kan være grundlæggende (såsom molekylærbiologi eller immunologi) eller klinisk anvendt forskning (såsom menneskelig reproduktion). De fleste biomedicinske læger, der arbejder med undervisning og forskning efter endt uddannelse, følger en akademisk karriere med postgraduate, master- og ph.d.-kurser. Arbejdsmarkedet gunstigt for den professionelle. Ud over klinisk analyse (laboratoriediagnose) er biomedicinerens øvrige aktivitetsområder: blodbanker, hvor fagpersonen udfører alle opgaver med undtagelse af transfusion; miljøanalyser, hvor det udvikler fysisk-kemiske og mikrobiologiske analyser til miljøsanering; fødevarer og toksikologisk analyse; industrier, der er i stand til at agere inden for udvikling og forskning af serum, vacciner og reagenser; billeddannelse, hvor det biomedicinske arbejde inden for røntgen, ultralyd, tomografi, magnetisk resonans og nuklearmedicin. Inden for molekylærbiologi udfører den laboratorietests, der involverer DNA, såsom faderskabstests, risikovurdering af genetiske sygdomme, blandt andre.
DIFFERENTIALEn af forskellene i kurset er den aktive undervisnings- og læringsmetodologi, baseret på problemløsning. Denne innovative metode gør det muligt at løse problemer, der gør det muligt at integrere og studere indholdet, der er etableret i læseplanen efter specifikke behov. Blandt de vigtigste karakteristika er: - den studerende er ansvarlig for sin læring, herunder tilrettelæggelse af sin tid og søgen efter muligheder for at lære - læseplanen er integreret og integrerende og giver en generel retningslinje, der letter og stimulerer læring. Denne linje følger tematiske moduler i læseplanen og problemer, som bør diskuteres og løses i grupper; - en stor læringsmulighed tilbydes gennem laboratorier, praktikophold i forskningscentre, arbejde med samfundet, biblioteker og adgang til elektroniske midler;- den studerende indsættes øjeblikkeligt i praktiske aktiviteter, der er relevante for hans fremtidige professionelle liv;- læseplanen er dynamisk, det vil sige, den kan modificeres af erfaring;- assistance til den studerende er individualiseret, hvilket giver ham mulighed for at diskutere sine vanskeligheder med fagfolk, der er involveret i læseplansstyring, når det er nødvendigt.En anden forskel på kurset er PISCO (Interdisciplinary Community Health Program). Det er aktiviteter udviklet i en af ugens perioder, hvor det biologisk-social-etiske fokus prioriteres. Udført gennem studiegrupper, fortrinsvis tværfaglige, anvender PISCO en problematiserende metode og videnskabelig undersøgelse. Indsatsområderne er samfundsmiljøerne, universitetet, familiesundhedsprogrammets teams, primære sundhedstjenester.
Kursusgebyr:
Morgen:
Plan 5 tilmeldinger plus 4 rater fra marts til juni: BRL 718,05
Plan 6 tilmeldinger plus 5 rater fra februar til juni: 598,37 BRL
Nat:
Plan 5 tilmeldinger plus 4 rater fra marts til juni: BRL 819,39
Plan 6 tilmeldinger plus 5 rater fra februar til juni: 819,39 BRL
Aften:
Plan 5 tilmeldinger plus 4 rater fra marts til juni: BRL 717,12
Plan 6 tilmeldinger plus 5 rater fra februar til juni: BRL 682,82
Kursusvarighed: 8 semestre
Type: BACHELOR