Universitets kandidatgrad i genetiske, ernæringsmæssige og miljømæssige determinanter for vækst og udvikling NUTRENVIGEN G + D-faktorer
Universidade Santiago de Compostela
Nøgleinformation
Campus placering
Santiago de Compostela, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish, Galicisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.089
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Denne kandidatgrad giver avanceret uddannelse, med en tværfaglig orientering, til den akademiske, professionelle og forskningsmæssige specialisering af kandidater, der er interesseret i forskellige områder af pædiatrisk forskning. Det er en mastergrad på tværs af universiteterne med universiteterne i Cantabria, Granada, Rovira i Virgili og Zaragoza.
NUTRENVIGEN-G+D Factors interuniversitets fælles mastergrad er en enkelt officiel grad organiseret i fællesskab af 4 universiteter eller "Joint Programme", af stor videnskabelig og akademisk interesse.
Den internationale karakter af denne master har ført til aftalen etableret med Early Nutrition Academy (ENA), hvorigennem, blandt andre aktiviteter, alle studerende på NUTRENVIGEN-G+D Factors Master inviteres til at deltage i de postgraduate kurser, der årligt er afholdes på et af de universiteter, der deltager i konsortiet.
Læreplan
Uddannelsen er opbygget i 5 tematiske fag og 2 moduler, hvoraf den studerende skal tage i alt 60 ECTS:
- Obligatorisk: 15
- Valgfag: 21
- Ekstern praktik: 9
- Kandidatafgangsprojekt: 15
Kompetencelæring vil blive opnået gennem en logisk organisering af den nødvendige information; Dette er udviklet med to processer, en konceptuel, "Multidisciplinær tænkning", som giver os mulighed for at tilbyde rammerne, og en anden instrumentel, "Information og dokumentation", som giver autonomi til eleven. Denne metode kombinerer erfaring med konceptuel læring, systematisk observation og eksperimentering og innovation, der gør det muligt at tilpasse professionelle teorier og praksisser til det 21. århundredes befolknings behov.
Tilgangen fra et tværfagligt synspunkt til skabelsen og udviklingen af sundhedsmodellen i Spanien vil give os mulighed for at opnå konkrete løsninger under hensyntagen til alle de faktorer, der påvirker udviklingen af sygdomme fra det tidlige liv; Konceptualiseringen og metodikken, der anvendes i NUTRENVIGEN-G+D Factors Master, vil bidrage til at tilskynde til oprettelsen af nye, mere personlige sundhedsprogrammer, der let kan bruges af fagfolk såvel som andre rettet mod forbrugere, og vil fremme etableringen af anbefalinger og politiske strategier for en sundere livsstil gennem hele levetiden.
Virtuel træning involverer en modalitet af undervisnings-læringsprocessen, hvor forholdet mellem lærer og elev opstår i et virtuelt læringsmiljø gennem en teletræningsplatform. Dette indebærer, at disse nye teknologiske procedurer vil blive taget i betragtning i ikke-ansigt-til-ansigt processer.
De universiteter, der deltager i Master i "genetiske, ernæringsmæssige og miljømæssige betingelser for vækst og udvikling", der præsenteres, har tilstrækkelige materielle og menneskelige ressourcer til at sikre implementeringen af online undervisning, som letter den autonome læring af studerende; I denne forstand garanterer eksistensen i de deltagende universiteter af det fælles virtuelle miljø til undervisning, og koordineret af UGR, den korrekte udvikling af Master.
I starten af forløbet vil der blive indkaldt til et obligatorisk ”Virtuelt møde” med de nye studerende, hvor de vil blive informeret om ledelse af undervisningsplatformen, ansvarlige undervisere, global evaluering, ekstraordinære kurser, mobilitet mv. Denne første oplevelse er meget vigtig for at bringe eleven tættere på den virtuelle undervisningsplatform og undgå senere problemer.
Til gengæld vil hvert af de tematiske fag i hvert undervisningsmodul have en undervisningsvejledning (som en elektronisk ressource – kandidatwebsted), hvor de studerende vil have information om: ECTS, resumé, kompetencer, mål, indhold, metodologi, læringsaktiviteter, evaluerings- og studietid, arbejdspræsentationsdatoer, lærerpersonale og kalender for ansigt-til-ansigt sessioner.
Al denne information vil blive understøttet af arbejdet med virtuel vejledning af lærere og støtte gennem forskellige kommunikationskanaler, enten personligt eller eksternt gennem e-læringsværktøjer.
Alt undervisningsmateriale vil være tilgængeligt for de studerende og koordinerende fakulteter for hvert temafag gennem hele forløbet på UGR Masters undervisningsplatform.
Brugen af IKT vil være meget omfattende i dette program, så selvom den studerende tilbydes og anbefales undervisning, seminarer, konferencer, internationale ansigt-til-ansigt kurser, på frivillig basis, vil alt indholdet af disse videnskabelige arrangementer også være eksponeret virtuelt på Masters hjemmeside sammen med resten af undervisningsmaterialet.
- Hver studerende vil tilrettelægge en arbejdsplan for virtuelle sessioner (fora) og personlig undersøgelse og læring. Den studerendes personlige engagement vil variere mellem 20 timer og 30 timer om ugen pr. fag.
- Masterens “on-line” programmering er kontinuerlig gennem hele forløbet, og derfor kan flere forløb falde sammen på samme tid. Men kalenderen, som vil være tilgængelig fra begyndelsen af studieåret, giver den studerende mulighed for at tilrettelægge deres studietider for at gennemføre aktiviteterne.
- Virtuel undervisning med programmering af gruppearbejde tillader interaktion mellem studerende, selv med forskellige grader og fra forskellige lande.
- Hvert temafag har et særligt evalueringssystem tilpasset de specifikke kompetencer og forventede læringsresultater. Evalueringen vil være kontinuerlig online med brug af fora, kritisk læsning af dokumenter og udførelse af forskellige aktiviteter og værker; Øvelserne og de skriftlige prøver vil være rent konceptuelle eller anvendelse af viden gennem praktiske cases. Generelt vil der være individuelle og gruppearbejde, der vil blive ligeligt vurderet på vægtet basis. - Virtuel undervisning med programmering af gruppearbejde tillader interaktion mellem studerende, selv med forskellige grader og fra forskellige lande.
- Hvert temafag har et særligt evalueringssystem tilpasset de specifikke kompetencer og forventede læringsresultater. Evalueringen vil være kontinuerlig online med brug af fora, kritisk læsning af dokumenter og udførelse af forskellige aktiviteter og værker; Øvelserne og de skriftlige prøver vil være rent konceptuelle eller anvendelse af viden gennem praktiske cases. Generelt vil der være individuelle og gruppearbejde, der vil blive ligeligt vurderet på vægtet basis.
Programresultat
- Træn eleverne i virkningerne af ernærings-, miljø- og livsstilsfaktorer på den individuelle genetiske belastning og organismens sundhed.
- Give den studerende viden relateret til den videnskabelige og bioetiske metodologi for forskning i de forskellige stadier af vækst og udvikling.
- Fremme samarbejde og mobilitet mellem deltagende centre.
- Integrer eksperter fra forskellige områder (multidisciplinær orientering).
- Fremme deltagelse af studerende fra forskellige vidensområder inden for sundhedsvidenskab.
Galleri
Karrieremuligheder
Kandidater kan deltage:
- Virksomheder inden for den generelle fødevare- og babymadsektor
- Virksomheder med genetiske studier og virksomheder relateret til miljøet
- Afdelinger for pædiatri, ernæring og bromatologi, diætetik og ernæring, biokemi, immunologi, farmakologi, genetik, medicinsk uddannelse, sundhedsuddannelse...
- Forebyggelse og sundhedsprogrammer
- Neuroudviklingsprogrammer
- Personlighedsprogrammer, psykologisk evaluering og behandling, evolutionær og pædagogisk psykologi, eksperimentel psykologi, adfærdsfysiologi, didaktik af eksperimentelle videnskaber, socialantropologi... og med undervisnings- og forskningsfunktioner.
Samtidig vil kandidatuddannelsen uddanne højt kvalificerede fagfolk i:
- Forbedre barnets sundhed for at forbedre den voksnes sundhed.
- Deltage og designe sygdomsforebyggende tiltag, implementere ernæringsrådgivning og sund livsstil for gravide kvinder, børn og unge.
- Undersøg faktorer, der regulerer genekspression, forbedre miljøet, der omgiver barnet med tilstrækkelig viden til at undgå, genkende og behandle de skadelige virkninger af miljøforurening på vækst og udvikling.