BSc Fysioterapi
University of Bradford
Nøgleinformation
Campus placering
Bradford, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 9.250 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* internationale studerende: £22.980/år
Introduktion
Fysioterapi spiller en væsentlig rolle for en bred vifte af patienters generelle sundhed og velvære. Fysioterapeuter arbejder med en mangfoldig sagsmængde på tværs af alle sundhedsmiljøer, ofte som en del af tværfaglige teams.
Som studerende på Bradford vil du udvikle de færdigheder, du har brug for til at tage en nøglerolle i håndteringen af både akutte og langsigtede tilstande, og hjælpe med at genoprette og vedligeholde funktion og aktivitet og forebygge skader eller sygdom.
Bradford-tilgangen lægger vægt på integration og anvendelse af teori og praksis for at producere en tilpasningsdygtig, innovativ kandidat med fremragende faglige færdigheder, der kan bruge en forskningsbaseret, evaluerende, problemløsende tilgang til fysioterapipraksis.
Du vil udvikle stærke lederevner, der gør dig i stand til at lede og lede teams, der ofte arbejder i nye roller med nye udbydere.
Du vil have adgang til universitetets fysioterapi- og idrætsrehabiliteringsklinik, og størstedelen af studerende vil gennemføre en af deres kliniske placeringer i denne indstilling.'
Uddannelsen undervises sideløbende med MPfysioterapi (Sport og træningsmedicin) uddannelsen.
Vores BSc (Hons) i fysioterapi modtog 95% overordnet tilfredshed i National Student Survey 2021.
Professionel akkreditering
Dette kursus er godkendt af Chartered Society of Physiotherapy (CSP) og Health and Care Professions Council (HCPC), det lovpligtige organ for Allied Health Professionals. Ved afslutningen af dine studier vil du være berettiget til at ansøge om registrering hos HCPC og vil være berettiget til at ansøge om fuldt medlemskab af Chartered Society of Physiotherapy (CSP).
Indlæggelser
Læreplan
1. år lægger vægt på praktisk læring; du vil blive opfordret til at deltage i praktiske sessioner både som terapeut og model for at udvikle faglige færdigheder. Teorien undervises på en integreret måde, så du kan forbinde teori og praksis. De studerende ledede klinikker er endnu en mulighed for at omsætte dine færdigheder i praksis.
I år 2 lægges vægten på udvikling af mere avancerede og specialiserede færdigheder rettet mod de fælles områder inden for fysioterapeutisk praksis. Din forskning viden og færdigheder vil blive udviklet i klarhed til år 3 moduler. Der afholdes 'praksisforberedende' sessioner for at sikre, at du er så godt forberedt som muligt til arbejdsbaseret læring, som på dette niveau består af tre praktikophold på i alt 540 timer.
I 3. år lægges der vægt på selvstændig læring. Du vil gennemføre et forskningsmodul, som vil tilbyde fire muligheder - en litteraturgennemgang, et stykke primær forskning, et forskningsforslag eller en revision af et aspekt af praksis. Arbejdsbaserede læringsplaceringer på dette niveau er på i alt 60 point, og de samlede praktikophold bidrager maksimalt med 46,7 % til den samlede gradsopdeling.
Bemærk venligst, at for 2021-indgangen kan moduloplysningerne ændres.
Første år
Kerne
- Neuromuskuloskeletal- Perifer (PAR4009-E)
- Udvikling og fremme af sundhed og velvære (PAR4008-B)
- Folkepopulationer og moderne fysioterapipraksis (PAR4006-D)
Andet år
Kerne
- Neurologisk praksis (PAR5008-B)
- Kardiovaskulær respiratorisk praksis (PAR5012-B)
- Neuromuskuloskeletal- Spinal (PAR5010-B)
- Forskningsmetoder i sundhed og sport (PAR5011-B)
- Arbejdsbaseret læring 1 (niveau 5) (PAR5014-D)
Sidste år
Kerne
- Evidensbaseret praksis (HEA6002-B)
- Beskæftigelsesegnethed og faglig udvikling (PAR6007-B)
- Arbejdsbaseret læring 2 (PAR6010-E)
Mulighed
- Aspirationsforskningsforslag (RES6003-B)
- Evaluering af servicelevering (PAR6008-B)
- Litteraturanmeldelse (RES6004-B)
- Primært forskningsprojekt (PAR6011-B)
Placering
Du vil påtage dig 1000 timers kliniske praktikophold i år to og tre. Forud for påbegyndelse af praktikophold i år 2 er der 'forberedelse til praksis'-sessioner for at sikre, at de studerende er så godt forberedte som muligt i forhold til forventningerne til arbejdsbaseret læring. Der er en debriefsession tilbage på universitetet i slutningen af praktikken for at understøtte din integration af teori og praksislæring.
Din første placering er 'formativ', hvilket betyder, at den ikke er kreditvurderet, men er markeret på bestået/ikke bestået basis. Dette praktikophold vil give dig oplevelsen af at arbejde i sundheds- og omsorgsmiljøer og give dig mulighed for at øve de faglige og kommunikationsevner, der kræves for at arbejde i sådanne miljøer, før du begynder på kreditvurderede placeringer senere på andet år.
Placeringssteder hentes til dig af fakultetet. De mange forskellige placeringer kan medføre en vis grad af rejse- og/eller opholdsomkostninger, som er typisk for fysioterapiuddannelser i Storbritannien. Vi forventer dog at kunne købe mange af vores placeringer i Bradford/Airedale og Leeds områderne.
Du vil have adgang til universitetets fysioterapi- og idrætsrehabiliteringsklinik, og størstedelen af studerende vil gennemføre en af deres kliniske placeringer i denne indstilling.
Placeringserfaring giver dig mulighed for at:
- opleve professionelle kliniske miljøer
- problemløsning med rigtige mennesker og situationer
- integrere teori i praksis
- lære og forbedre praktiske færdigheder
- konsolidere læring fra moduler
- begynde at bruge refleksion i og på handling
- oplever multiprofessionelt arbejde
- udvikle din faglige identitet og kommunikationsevner
Placeringserfaringer vil afspejle professionens forskelligartede karakter og gøre dig også i stand til at arbejde med forskellige befolkningsgrupper og forskellige tværfaglige teams. Du kan forvente at arbejde i ethvert miljø, hvor du vil finde en fysioterapeut. Du skal gennemføre minimum 1000 timers praktikophold over de tre år af uddannelsen.
Placeringer bedømmes med karakterer, der bidrager til din overordnede gradsklassifikation.
Læring og vurdering
Et stort fokus på kurset er på problemløsning og klinisk ræsonnement. Nogle store gruppeundervisninger udnytter konceptet teambaseret læring (TBL), hvor noget vidensbaseret indhold studeres uden for klassen og derefter vurderes ved at besvare multiple-choice spørgsmål individuelt og derefter som en lille gruppe eller 'hold'.
Forelæsninger suppleres med øvelser i små grupper og praktiske sessioner for at facilitere en aktiv og kollaborativ tilgang til læring. Case-baserede scenarier bruges til at lette udviklingen af klinisk ræsonnement færdigheder. Refleksion er indlejret på alle niveauer. Disse færdigheder er i sidste ende bevist i praksis omgivelser.
Programmet bruger en bred vifte af vurderingsstrategier, der tilgodeser forskellige læringsstile. Disse omfatter:
- en vis løbende vurdering af kompetencebaserede kliniske færdigheder.
- praktiske vurderinger, der er designet til at afspejle det kliniske miljø.
- vurderinger, der kræver, at du demonstrerer akademiske skrivefærdigheder.
- et fælles vurderingsværktøj for praktikophold, der bruges i samarbejde med tre universiteter i regionen.
- gruppe- og individuelle præsentationsopgaver.
Studiestøtte
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har et dedikeret studiestøttekontor. MyBradford, der er baseret i vores hovedbygning i Richmond, kan også yde rådgivning om kursusgebyrer og vedligeholdelsestilskud/lån fra Student Loans Company.
Som studerende på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet kan du også få adgang til universitetets øvrige studenterstøttetilbud, herunder Faglig Kompetencerådgivning, Rådgivningen og Handicapservicen.
Forskning
Der er et voksende forskningsgrundlag inden for Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. Mange af dem, der skal undervise på programmet, er forskningsaktive, udgiver og præsenterer internationalt.
Der er muligheder for studerende at engagere sig i denne forskning. Forskningsmodulerne er specifikt designet til, at studerende skal arbejde sammen med videnskabeligt personale om at udvikle erhvervsrelevant forskning, der har potentiale til at påvirke og udvikle praksis på området, og placerer de studerende på forkant med videnopdagelse.
Ranglister
Vi er rangeret som nummer 8 i Storbritannien for fysioterapi i Complete University Guide 2020.
Fysioterapi og sportsrehabiliteringsteamet på University of Bradford er blevet anerkendt nationalt med en Collaborative Award for Teaching Excellence (CATE) fra AdvanceHE, den mest prestigefyldte teampris for læring og undervisning inden for videregående uddannelse.
Karrieremuligheder
Karrierestøtte
Universitetet er forpligtet til at hjælpe studerende med at udvikle og forbedre beskæftigelsesegnetheden, og dette er en integreret del af mange programmer. Specialiststøtte er tilgængelig gennem hele forløbet fra Career and Employability Services, herunder hjælp til at finde deltidsarbejde, mens du studerer, praktikophold, feriearbejde og ledige kandidatstillinger. Studerende opfordres til at få adgang til denne støtte på et tidligt tidspunkt og til at bruge de omfattende ressourcer på karrierewebstedet.
At diskutere muligheder med specialiserede rådgivere hjælper med at afklare planer gennem at udforske muligheder og forfine færdigheder i jobsøgning. I de fleste af vores uddannelser er der direkte input fra karriereudviklingsrådgivere til læseplanen eller gennem særligt tilrettelagte workshops.
Karriereudsigter
Fysioterapi er en allieret sundhedsprofession og åbner op for en række dynamiske og spændende karrieremuligheder inden for en række forskellige områder. De fleste fysioterapeuter arbejder i NHS, men der opstår også muligheder i den private sektor, sport, forskning, uddannelse og industri.
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Hvert år investeres over £4 millioner i stipendier
University of Bradford tilbyder en bred vifte af økonomisk hjælp til at hjælpe dig på din universitetsrejse og investerer over £4 millioner årligt i adgangsaftalen og andre stipendier for at støtte studerende fra alle baggrunde.
Hvert år tildeler vi adskillige ikke-tilbagebetalingspligtige stipendier til britiske, EU og internationale studerende på grundlag af akademisk ekspertise, personlige forhold eller økonomiske vanskeligheder. Nogle af vores stipendier er også knyttet til studier inden for et bestemt fagområde. Du kan ansøge om mere end én type stipendium, men du kan normalt kun få tildelt én pris.