Mpharm Apotek
Lincoln, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2024
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
* niveau, for internationale studerende | hjem/EU-studerende: £9.250 pr. niveau
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MPharm-kurset i Lincoln kombinerer videnskaben om medicin og sygdom med udviklingen af de patientorienterede beslutningstagningsevner og professionel praksis, der kræves af moderne farmaceuter.
Kurset introducerer videnskaben, der understøtter, hvordan lægemidler udvikles og produceres, og hvordan de interagerer med kroppen for at behandle og forebygge sygdom. Det omfatter en forståelse af, hvordan vi vurderer lægemidler for sikkerhed og effektivitet. De patientvendte færdigheder omfatter udvikling af de kliniske beslutningstagnings- og kommunikationsevner, der kræves for at oversætte og anvende videnskaben til at optimere behandlingen for individuelle patienter inden for de forskellige sektorer af apotekspraksis.
Vores kandidater kan gå videre til deres grunduddannelsesår, hvorefter de kan registrere sig som farmaceut, hvis de opfylder alle de faglige kriterier, der er fastsat af General Pharmaceutical Council (GPhC).
University of Lincoln School of Pharmacy har fremragende forbindelser med lokale hospitaler, lokale farmaceuter og andre sundhedsprofessionelle, hvilket giver muligheder for at udvikle studerendes kliniske læring og færdigheder inden for en bred vifte af praksisser og patientvendte miljøer gennem hele kurset.
MPharm-studerende vil have mulighed for at påtage sig placeringer inden for hospital, samfund og primærpleje; disse vil blive integreret i hele læseplanen for at understøtte elevernes læring og udvikling.
"Disse oplysninger var korrekte på tidspunktet for udgivelsen (juli 2023)"
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Hvordan du studerer
To fuldt integrerede apoteksmoduler undervises hvert år og udgør i alt otte moduler. Disse følger patientens livscyklus, først i en sund tilstand, og derefter studeres de samme moduler ud fra sygdoms- og sygdomsperspektivet.
Kurset undervises inden for rammerne af de medicinske tilstande, som patienterne har, og er struktureret omkring en typisk patients livscyklus. Det understøttes af casestudier og patientvendte aktiviteter, som øges i kompleksitet, efterhånden som forløbet skrider frem, og patienten ældes.
Studerende kan lære inden for rammerne af de almindelige forhold, der forekommer på det tidspunkt af livet, understøttet af casestudier. Disse falder inden for adskillige terapeutiske læringstråde, som vil blive revideret og udvikles efterhånden som forløbet skrider frem, og plejens kompleksitet øges. Kurset vil inkorporere vigtige aspekter af farmaceutisk pleje, kliniske og professionelle færdigheder og sundhedsfremme integreret med den underliggende videnskab om sygdommene og de anvendte lægemidler.
Kurset undervises gennem integrerede læringssessioner, workshops og tutorials, laboratorie- og fysiologipraktik, gruppevejledninger, problembaseret læring, placeringer og sundhedsfremmende aktiviteter i samfundet. Studerende kan også få mulighed for at arbejde med patienter i vores konsultationsrum.
MPharm tilbyder et struktureret anbringelsesprogram over alle fire år i samfunds- og hospitalsapoteker, praktiserende læger og en række andre steder, herunder hospicer, kritisk pleje og en mental sundhed trust.
Første år
- Apotek 101 (kerne)
- Apotek 102 (kerne)
Andet år
- Apotek 201 (kerne)
- Apotek 202 (kerne)
Tredje år
- Apotek 301 (kerne)
- Apotek 302 (kerne)
- Apotek 303 (kerne)
Master niveau
- Apotek 401 (kerne)
- Apotek 402 (kerne)
† Nogle kurser kan tilbyde valgfri moduler. Tilgængeligheden af valgfrie moduler kan variere fra år til år og vil være betinget af, at minimumsantallet af studerende opnås. Det betyder, at tilgængeligheden af specifikke valgfrie moduler ikke kan garanteres. Valgfrit modulvalg kan også blive påvirket af personaletilgængelighed.
Hvordan man vurderes
Evalueringsmetoder omfatter formelle prøver, præsentationer, kursusprøver og laboratorierapporter. Derudover vil MPharm-studerende blive vurderet ved observerede strukturerede kliniske undersøgelser (OSCES) med patienter eller aktører; case-baserede diskussioner og plejeplanlægning; problembaseret læring og en professionel portfolio.
Disse vil adressere det faglige krav om, at studerende vurderes på deres evne til at forstå viden, sætte den i kontekst, kan demonstrere, at de har færdigheder til at anvende viden i et simuleret miljø og i praksis.
Læringsmetoder
Skolens lærere omfatter en blanding af farmaceutiske forskere og registrerede farmaceuter. Lokale lærere-praktiserende læger vil også være involveret i MPharm-undervisning og praktikophold. Studerende vil have mulighed for at lære gennem en række forskellige undervisningsmetoder, herunder forelæsninger, som vil blive understøttet af workshops, tutorials, seminarer, computerbaseret læring og praktiske klasser. Derudover kan studerende lære gennem patientbaseret læring, problembaserede casestudier og problembaserede praktiske klasser, tværprofessionel læring og individuelle forskningsprojekter.
Patientbaseret læring
MPharm Studerende kan arbejde med patienter gennem hele kurset for at udvikle deres kommunikation, konsultation og kliniske færdigheder såsom plejeplanlægning og klinisk beslutningstagning. Dette vil blive undervist gennem placeringer, inden for vores kliniske færdighedsenhed og ved at engagere sig i sundhedsrelaterede opsøgende projekter med universitetets studerende og bredere samfund. Omkostninger i forbindelse med placeringer er beskrevet i afsnittet Placeringer.
Problembaseret læring
Studerende vil have mulighed for at arbejde i mindre grupper for at evaluere specifikke problemer relateret til farmaceutiske videnskaber eller klinisk pleje under vejledning af en vejleder for at lære om et emne gennem problemløsning.
Tværprofessionel læring
MPharm-studerende kan arbejde sammen med studerende fra andre discipliner såsom sygepleje og social omsorg for at fremme udviklingen af gode samarbejdsrelationer og delt pleje og opnå en forståelse for, at farmaceuter er en vigtig del af et sundhedsteam.
Programresultat
How You Study
Two fully integrated pharmacy modules are taught each year, making a total of eight modules. These follow the life cycle of the patient, initially in a healthy state, and then the same modules are studied from the perspective of disease and ill health.
The course is taught within the context of the medical conditions that patients present, and is structured around a typical patient's life cycle. It is supported by case studies and patient-facing activities, which increase in complexity as the course progresses and the patient ages.
Students can learn within the context of the common conditions that present at that stage of life, supported by case studies. These fall within several therapeutic learning threads, that will be revisited and develop as the course progresses, and the complexity of care increases. The course will incorporate important aspects of pharmaceutical care, clinical and professional skills and health promotion integrated with the underlying science of the diseases and of the medicines used.
The course is taught through integrated learning sessions, workshops and tutorials, laboratory and physiology practicals, group tutorials, problem-based learning, placements, and health promotion activities in the community. Students may also have the opportunity to work with patients in our consultation rooms.
MPharm tilbyder et struktureret anbringelsesprogram over alle fire år i samfunds- og hospitalsapoteker, praktiserende læger og en række andre steder, herunder hospicer, kritisk pleje og en mental sundhed trust.