
Ph.D. in
Ph.d. i folkesundhedsvidenskab med speciale i sundhedsfremme og adfærdsvidenskab University of Louisville - School of Public Health and Information Sciences

Introduktion
Oversigt
Institut for sundhedsfremme og adfærdsvidenskab lægger vægt på undervisning, forskning og samfundstjeneste relateret til at påvirke sundhedsrelateret adfærd samt den økonomiske, miljømæssige, organisatoriske og politiske støtte, der er nødvendig for vedvarende langsigtet sundhedsforbedring. Vi er forpligtet til at hjælpe vores studerende med at adressere de sociale determinanter for sundhed, sundhedsforskelle og sundhedslighed.
Ph.D. i folkesundhedsvidenskab specialisering i sundhedsfremme og adfærdsvidenskab er åben for en udvalgt gruppe studerende, der er forpligtet til at udvikle viden og færdigheder inden for områder relateret til de sociale determinanter for sundhed, sundhedsforskelle og sundhedslighed. Studerende, der gennemfører dette program, vil være egnet til stillinger i den akademiske verden såvel som offentlige sundhedsrelaterede virksomheder. Bemærk venligst, at denne læseplan er ved at blive ændret.
Om afdelingen
Institut for sundhedsfremme og adfærdsvidenskab er et fællesskab af forskere, der er forpligtet til at fremme lighed i sundhed og social retfærdighed gennem tværfaglig, samfundsengageret forskning, undervisning og service.
Vores tilgang til sundhedsfremme og adfærdsvidenskab er indrammet inden for den social-økologiske model. Vi udfører forskning i teori og handling for at understøtte udvikling, implementering, evaluering og oversættelse af interventioner med effekt på flere niveauer. Vores fakultet opretholder en voksende forskningsportefølje, der sigter mod at udvikle innovative tilgange til at adressere ulighed og informere om politik, praksis og ressourcefordeling. Beliggende i et storbyforskningsuniversitet samarbejder vi med forskere fra forskellige discipliner såvel som lokale agenturer og organisationer for at forbedre befolkningens sundhed. Derudover giver vores stærke relationer til samfundspartnere en direkte vej til oversættelse af vores forskning til handling både lokalt og globalt.
Vi har en elevcentreret tilgang til undervisning, læring og mentorordninger. Vores mål er, at hver af vores kandidater forlader med uddannelsen og erfaringen til at engagere sig som folkesundhedsorienterede ledere. Vi opnår dette ved bevidst at opbygge deres kritiske tænkning og lederevner og bruge vores forskning og tværfaglige ekspertise til at fordybe studerende i arbejdet med folkesundhed.
Indlæggelser
Læreplan
Studerende med en Master of Public Health (MPH) og dem med kandidatgrader fra andre discipliner kan blive optaget på ph.d.-uddannelsen. At besidde en MPH-grad giver bevis for de 12 grundlæggende kompetencer for ph.d. Studerende, der kommer ind fra andre discipliner, kan være forpligtet til at gennemføre et eller flere af MPH-kernekurserne til udjævningsformål og formelt vurdere de 12 grundlæggende kompetencer. Udjævningskurserne omfatter MPH-kernekurserne, og de skal gennemføres inden påbegyndelse af kurser i den studerendes ph.d.-gradsplan.
Ph.d.-pensumet består af minimum 48 kredittimers kursusarbejde og en afhandling.
Kursusarbejde
Kode | Titel | Timer |
Grundlæggende krav | 17 | |
Teoretisk grundlag for sundhedsfremme | ||
Sundhedsfremme forskningsmetoder og design | ||
Politik til fremme af sundhedslighed | ||
Videnskabsfilosofi og evalueringsteori | ||
Forskning om social retfærdighed og sundhed | ||
Doktorgradsseminar i sundhedsfremme og adfærdsvidenskab 1 | ||
Metoder & Analyse | 15 | |
Introduktion til biostatistik for sundhedsvidenskab II | ||
Kvalitative forskningsmetoder i folkesundhed | ||
Yderligere kurser i forskningsdesign, instrumentering og analyse (9 kredittimer) | ||
Undervisningsseminar & Lab | 1-3 | |
Undervisningsseminar i sundhedsfremme og adfærdsvidenskab (påkrævet for alle ph.d.-studerende) | ||
Undervisningslaboratorium i sundhedsfremme og adfærdsvidenskab (valgfrit for studerende, der ønsker at få undervisningserfaring) | ||
Beslægtet studieområde | 15 | |
Kursusforløb fastlagt af studerende og fakultetsvejleder. | ||
Afhandling | efter behov | |
Minimum antal timer | 48 |