
Kursus in
Sommerskole fra tidlig opdagelse til tidlig overvågning og intervention hos børn med risiko for cerebral parese
University of Pisa Summer - Winter Schools & Foundation Course

Nøgleinformation
Campus placering
Pisa, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
5 dage
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 250
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
10 Jul 2023
Introduktion
Denne sommerskole er arrangeret af University of Pisa som en del af et projekt finansieret af Europa-Kommissionen "Born Together" med støtte fra IRCCS Fondazione Stella Maris. Det 5-dages kursus er en praktisk og fordybende oplevelse, der dækker de modeller, de procedurer og instrumenter, der anbefales internationalt til at planlægge og gennemføre kliniske og forskningsaktiviteter til tidlig påvisning, overvågning og intervention hos børn i risiko for cerebral parese (CP). Det vil være baseret på internationale retningslinjer, effektive modeller for videnoversættelse og styret af god klinisk og human etisk praksis.
Kursusfakultetet vil bestå af internationale eksperter inden for forskning i børnehandicap og klinisk pleje.
Det 5-dages kursus vil være opdelt i:
- Formiddag: teoretisk undervisning organiseret i forelæsninger, der dækker teoretiske rammer og modeller
- Eftermiddag: praktisk træning, hvor deltagerne vil blive direkte involveret for at øve sig på design og planlægning af pleje Pathways og udarbejdelse af fælles forskning og kliniske aktiviteter
- Mød ekspertsessionerne (morgen og/eller aften): deling af personlige erfaringer med internationale professionelle inden for børnehandicap
Sigte
Formålet med sommerskolen er
- at øge bevidstheden blandt deltagerne om de praktiske Pathways for implementering af retningslinjer for tidlig diagnose og intervention af CP som mulige, bæredygtige og kulturelt modificerede til forskellige miljøer
- at højne deltagernes viden om overvågnings- og tidlige interventionsmetoder og modeller
- at fremme internationalt samarbejde om fremme af tidlig pleje og sideløbende forskningsindsats med børn i risiko for CP og deres familier.
Program intensitet | ECTS |
Fuld tid | 3 |
Periode | Deadline |
10. - 14. juli 2023 | 1. april 2023 |
Galleri
Ideelle studerende
- Klinikere og forskere, der arbejder inden for disciplinerne relateret til rehabilitering af børnehandicap med interesse i at udføre forskning på dette område
- Uddannelse:
o Læger (specialister eller beboere i børneneurologi, børnepsykiatrisk rehabiliteringsmedicin eller pædiatri) eller
o Mastergrader i beslægtede discipliner, der beskæftiger sig med handicap i barndommen (såsom fysisk, ergo-, taleterapi, psykologi, specialundervisning og andre discipliner) - Ph.d., eller mindst to publikationer i internationale peer-reviewede tidsskrifter eller én som førsteforfatter, eller betydelig klinisk ekspertise/erfaring
- Stilling - selvom den ikke er permanent - i en akademisk eller klinisk institution involveret i forskning/klinisk aktivitet, understøttet af præsentationsbrev fra institutionens ansvarlige
- Bor og arbejder i et europæisk land
- Flydende i skriftlig og mundtlig engelsk (ækvivalens af B2 eller højere)
Indlæggelser
Programresultat
I slutningen af kurset deltagerne:
- Vil være bekendt med de anbefalede metoder til tidlig detektion (ED), tidlig overvågning (ES) og tidlig intervention (EI) af CP
- Vil have værktøjerne til at udvikle og fremme en behandling Pathway for tidlig ED af CP
- Vil være opmærksom på de specifikke udfordringer i forbindelse med at udføre klinisk pleje og forskning med børn med høj risiko for CP og deres familier og være rustet til at forudse og overvinde dem
- Vil være i stand til at integrere den nyerhvervede viden for at fremme deres praksis kliniske og forskningsmæssige karriere
- Vil være bekendt med de internationale ED, ES og EI metoder, forskelle og ligheder i forskellige socioøkonomiske sammenhænge
- Vil være i stand til at bygge videre på deres viden for at fremme regionale og internationale partnerskaber