Doktor i filosofi i gerontologi (ph.d.)
University of Southern California Leonard Davis School of Gerontology
Nøgleinformation
Campus placering
Los Angeles, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 - 6 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Studerende lærer om fysiologien for menneskelig udvikling og aldring, undersøger sociale politikker relateret til aldring samt den psykologiske, adfærdsmæssige og sociologiske indvirkning på udviklingen af levetiden. I tæt samarbejde med en fakultetsmentor koncentrerer de sig om et bestemt interesseområde og begynder processen med at opdage og forme deres egen akademiske specialisering. De arbejder tæt sammen med fakultetet om forskning og publikationer, deltager i kollokvier, deltager og præsenterer på nationale organisationsmøder, tilegner sig undervisningserfaring og udvikler et rigt akademisk, personligt og professionelt netværk.
Krav: 60 enheder naturligvis arbejde og mindst fire yderligere afhandlingsenheder.
Curriculum
Nødvendige videnskabelige grundlæggende kurser
- GERO 610 - The Aging Society
- GERO 613 - Sundhed og aldring
- GERO 620 - Psykologi og aldring
- GERO 640 - Dataanalysestrategier
- GERO 645 - Politik og politik i et aldrende samfund
- GERO 593 - Forskningsmetoder
Nødvendige forskningskernekurser
- GERO 593 - Forskningsmetoder
- GERO 640 - Dataanalysestrategier
- GERO 592 - Tværfagligt forskningsseminar i aldring (4 seminarer i alt)
- Statistik kursus
Gerontologi kurser, der kan bruges som valgfag
- GERO 592 - Tværfagligt forskningsseminar i aldring
- GERO 626 - Aktuel forskning i Alzheimers sygdom og relaterede demenssygdomme
- GERO 655 - Research Training Grant Proposal Development in Gerontology
- GERO 790 - Direkt forskning
Dissertationskurser
- GERO 794abcd - Afhandling
Foreslåede valgfag / forskningskurser fra andre afdelinger
- SOCI 523 - Avancerede metoder - kvantitativ forskning
- SOCI 620 - Avancerede metoder - kvantitativ forskning
- SOCI 621 - Avanceret social statistik II
- PM 511abcL - Dataanalyse
- PM 512 - Principper for epidemiologi
- PMEP 539 - Økonomisk vurdering af lægebehandling
- POSC 540 - Lovgivning og offentlig politik
- POSC 556 - Seminar i handicap- og rehabiliteringspolitik
- POSC 560 - Feministisk teori
- POSC 622 - Seminar i politiske holdninger og adfærd
- PSYC 524 - Forskningsdesign i udviklingspsykologi
- PSYC 578 - Workshop i kvantitative metoder
- PPD 558 - Kvantitativ analyse
- SOWK 760 - Indledende statistik over socialt arbejde
- SOWK 761 - Multipel regression til forskning i socialt arbejde
- SOWK 764 - Avanceret multivariat statistik
- SOWK 770 - Introduktion til kvalitative og blandede forskningsmetoder
Med ekstraordinære videnskabelige gennembrud fortsætter den menneskelige forventede levetid med hver generation. Gerontologer har den verdensændrende mulighed for at eliminere de sygdomme, der er forbundet med aldring, og til at gennemføre økonomiske, politiske og sociale forbedringer, der vil forme menneskehedens fremtid.
Formålet med ph.d. i gerontologi er at give kvalitet, tværfaglig uddannelse i gerontologi. Programmet er designet til at træne studerende til at udføre grundlæggende og anvendt forskning af høj kvalitet og evidensbaseret analyse og producere den næste generation af fagfolk inden for gerontologi. Ph.D. i gerontologi giver: (1) en fremragende tværfaglig uddannelse inden for de grundlæggende områder, der er mest relevante for gerontologi, (2) en forståelse af individuel aldring og dybtgående eksponering for familiære, sociale, økonomiske og offentlige politiske forhold, der påvirker ældre individer og grupper; (3) streng træning i grundlæggende forskningsdesign og 6 metoder (4) muligheder for at arbejde tæt sammen med fakultetsmentorer om forskning; (5) adgang til offentlige foredrag om gerontologisk forskning og (6) praktikophold inden for politik eller forskning, der giver erhvervserfaring i fremtrædende organisationer. Efter afslutningen af programmet forventes det, at vores kandidater påtager sig fremtrædende roller i undervisning, forskning og administration, hvor de vil yde betydelige videnskabelige og professionelle bidrag til området gerontologi.