Bachelor of Science i præmedicinske sundhedsstudier
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Boston, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 36.060 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Sæt din fremtid i gang med en bacheloruddannelse, der baner vejen for, at du kan tage på medicinstudiet eller en mangfoldighed af kandidatuddannelser inden for sundhedsvidenskab.
I løbet af dette fireårige fuldtidsprogram vil du arbejde tæt sammen med fakultetets mentorer, der har mange års ekspertise i både undervisning og rådgivning. Du vil fuldføre de krævede forudsætninger for medicinske og andre professionelle skoler gennem et tværfagligt sundhedsstudiepensum, der balancerer de grundlæggende og laboratorievidenskabelige videnskaber med kurser i liberal arts. Når du er færdiguddannet, vil du være godt forberedt til at deltage i kiropraktik, tandlæge, medicinsk, ergoterapi, optometri, osteopatisk, fysioterapi, lægeassistent, fodterapi eller veterinærskole, eller kandidatuddannelse i ernæring, tale-sprogpatologi, folkesundhed , sundhedsadministration eller andre sundhedsorienterede programmer.
Mission statement
School of Arts and Sciences legemliggør og fremmer universitetets kerneværdier gennem:
- Stipendium, der skaber viden, pædagogik, integration og engagement i eller gennem de mange discipliner repræsenteret af det kunst- og naturvidenskabelige fakultet;
- Tværfaglige og tværprofessionelle initiativer og samarbejder, der producerer stipendier og offentlige aktiviteter blandt kunst- og naturvidenskabelige fakulteter og i samspil med andre skolefakulteter;
- Implementering af en kernepensum, der integrerer de grundlæggende videnskaber og liberale kunster med professionelle studier;
- Forpligtelse til og fremme af værdierne for almen uddannelse, herunder udvikling af hele mennesket;
- Dyrkning af viden, færdigheder og værdier, der forbereder eleverne til livslang læring;
- Udvikling og anvendelse af elevcentrerede læseplansdesign og undervisningsstrategier;
- Vurderingsprogrammering, der systematisk indsamler og bruger data til læseplangennemgang og løbende forbedringer;
- Samvittighedsfuld service til skole, universitet og professionelle samfund;
- Samarbejde med dekanen for Studerende og Studenteranliggender i udvikling og implementering af co-curricular programmer.
Missionen for uddannelsen præmedicinske og sundhedsstudier er i overensstemmelse med School of Arts and Sciences, men dyrker og fremmer specifikt:
- Bachelor-forberedelse til succesfulde avancerede studier og karrierer inden for sundhed og sundhedspleje;
- Studerendes engagement i samfunds- og universitetsservice-læring og frivillige aktiviteter, der gavner andre;
- Studerendes intellektuelle undersøgelser og akademiske undersøgelser, der omfatter de biomedicinske, psykosociale og kulturelle dimensioner af sygdom, sundhed og sundhedspleje;
- Fakultetets ekspertise inden for sundheds- og sundhedspædagogik, opdagelsen af viden på tværs af discipliner, der er relevante for sygdom, sundhed og sundhedsvæsen, og formidling og anvendelse af innovative pædagogik og ny viden inden for disse discipliner.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Dette program tilbyder merit-baserede stipendier op til et maksimum på $ 18,000 om året.
Læreplan
(Variationer på denne læseplan er mulige.)
År jeg falder
- Biologi I (m/lab)
- Kemiske principper I (m/lab)
- Introduktion til majoren
- Ekspositorisk skrivning I
- Beregning I
År I Forår
- Biologi II (m/lab)
- Kemiske principper II (m/lab)
- Expository Writing II
- Introduktion til psykologi
- Calculus II
År II Efterår
- Organisk kemi I (m/lab)
- Amerikansk kultur, identitet og offentligt liv
- Sundhedsfaglig orientering
- Statistik
- Adfærdsvidenskab valgfag
- Valg af humaniora
År II forår
- Medicinsk mikrobiologi (m/lab)
- Organisk kemi II (m/lab)
- Introduktion til interpersonel kommunikation for sundhedsprofessionelle
- Samfundsvidenskabelig valgfag
År III Efterår
- Cellulær biokemi eller
- Fundamenter for fysik I (m/lab) el
- Fysik I (m/lab)
- Adfærdsvidenskab valgfag
- Avanceret biologi valgfag
- Generelt valgfrit
År III forår
- Sundhedsetik eller
- Fundamenter for fysik II (m/lab) el
- Fysik II (m/lab)
- Avanceret biologi valgfag
- Samfundsvidenskabelig valgfag
- Liberal Arts valgfag
År IV Efterår
- Valg af humaniora
- Generelle Valgfag
År IV forår
- Præmedicinske og sundhedsstudier Capstone-seminar
- Generelle Valgfag
Programresultat
Programmål
- At give et uddannelsesprogram til studerende, der søger bachelor-forberedelse til en professionel praksisgrad i allopatisk medicin, kiropraktik, tandlæge ergoterapi, optometri, osteopatisk medicin, lægeassistentstudier, fysioterapi, podiatrisk medicin, tale-sprogpatologi eller veterinærmedicin;
- At levere et uddannelsesprogram, der vil forberede studerende til kandidatuddannelse i ernæring, folkesundhed, sundhedsadministration eller andre sundhedsorienterede områder;
- At tilbyde studerende muligheder for at få adgang til professionelle programmer gennem institutionelle tilknytninger, der har specifikke fordele eller muligheder såsom accelereret progression, fortrinsret eller sikret optagelse eller tidlig accept;
- At fremme et tværfagligt pensum, der balancerer præmedicinske kurser i matematik og naturvidenskab med kurser, der studerer sundhedspleje og sygdom fra perspektiver af liberale kunstdiscipliner, og som lægger vægt på udvikling af problemløsning og analytiske færdigheder på tværs af læseplanen;
- At udvikle muligheder for studerende til at forfølge en mindre koncentration, der fremmer fokuseret og avanceret læring i en specifik disciplin eller studieområde;
- At levere ensartet kommunikation, effektiv rådgivning og præ-professionel mentorordning mellem programfakultet/administratorer og studerende;
- At opmuntre studerendes involvering i samfundstjeneste, klinisk erfaring og forskning samt selvrefleksion vedrørende karrieremål;
- At fremme borgerengagement, intellektuel nysgerrighed og dedikation til livslang læring bevist af et uafhængigt forskningsprojekt afsluttet i et senior-/slutstensseminar.
Program læringsresultater
Studerende i programmet præmedicinske sundhedsstudier tager et tværfagligt pensum, der balancerer præmedicinske kurser i matematik og naturvidenskab med kurser, der studerer sundhedspleje og sygdom ud fra perspektiverne af liberale kunstdiscipliner, med vægt på udvikling af problemløsning og analytiske færdigheder på tværs læseplanen. Ved afslutningen af programmet vil eleverne have udviklet færdigheder i følgende:
Etisk ansvar
Opfør dig på en ærlig og etisk måde; dyrke personlig og akademisk integritet; overholder etiske principper...regler, procedurer; opfordrer andre til at opføre sig på ærlige og etiske måder; udvikler og demonstrerer etisk og moralsk ræsonnement.
Kritisk tænkning/Problem-løsning
Brug logik og ræsonnement til at identificere styrkerne og svaghederne ved alternative løsninger, konklusioner eller tilgange til problemer inden for en bred vifte af akademiske discipliner.
Analytiske færdigheder og videnskabelig undersøgelse
Anvend kvantitativt ræsonnement til at forklare fænomener i den naturlige verden. Anvender viden om den videnskabelige proces til at integrere & syntetisere information, løse problemer & formulere forskningsspørgsmål/hypoteser; demonstrerer flydende videnskabeligt sprog og bruger det til at deltage i videnskabelig diskurs.
Kommunikation (skriftlig/mundtlig)
Effektivt og præcist formidle information til andre ved hjælp af skrevne ord og sætninger ved hjælp af korrekt grammatik. Effektivt og præcist formidle information til andre ved hjælp af talte ord og sætninger; lytter effektivt; genkender potentielle kommunikationsbarrierer og justerer tilgang eller præciserer information efter behov, afhængigt af hvem de kommunikerer med.
Levende systemer
Anvende viden og teknisk/laboratoriefærdigheder inden for naturvidenskab til at løse problemer relateret til molekylære og makrosystemer, herunder biomolekyler, molekyler, celler og organer.
Menneskelig adfærd & kulturel kompetence
Anvende viden om selvet, andre og sociale systemer til at løse problemer relateret til de psykologiske, sociokulturelle og biologiske faktorer, der påvirker sundhed og velvære; vise påskønnelse/respekt for forskellighed, når du interagerer med andre; engagere forskellige og konkurrerende perspektiver; rette henvendelse til bias i sig selv og andre.
Tværfaglig syntese og intellektuel nysgerrighed
Beskrive og syntetisere viden på tværs af forskellige, komplementære discipliner. Brug forskningsmetoder til at udforske nye ideer, der bygger bro mellem discipliner. Søg udfordringer og udforsk nye ideer og forskningsfremskridt på forskellige områder.
Samarbejde
Arbejder i samarbejde med andre for at nå fælles mål; deler information og viden med andre og giver feedback; sætter holdmål foran individuelle mål.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.