Keystone logo
School of Business and Management ITB

School of Business and Management ITB

School of Business and Management ITB

Introduktion

Den School of Business og Ledelse ITB (SBM ITB) er den eneste skole / fakultet i ITB bygget på humaniora og forvaltning videnskab. Ministeriet kræver videregående uddannelsesinstitutioner til at gennemføre Tri Dharma Perguruan Tinggi.

SBM ITB udvikler sig til at udmærke sig i uddannelse, at udvikle og formidle viden inden for forretning og forvaltning. Forskningsaktiviteterne fokuserer på business cases og forvaltningspraksis i de førende succesfulde virksomheder i Indonesien, så udviklingen af ​​ledelse vil være relevant for den indonesiske kontekst.

Nærhed til erhvervsklimaet og pålidelig forskning metode forbedrer SBM ITB evne til at skabe kvalitet i forskningen. Som en del af internalisering strategi, SBM ITB har til formål at opnå international akkreditering. Desuden SBM ITB fremhæver globalisering for at forberede de studerende til at konkurrere med de studerende på andre førende business skoler i Asien og Stillehavsområdet.

Mission og Vision Missionen for SBM ITB er:

"At uddanne eleverne til at være innovative ledere med en iværksætterånd og til at udvikle og udbrede viden om forretning og forvaltning til gavn for erhvervslivet, staten og samfundet".

Visionen for SBM ITB er:

"At være en verdensklasse institution, der inspirerer og udvikler nye ledere med iværksætterånd".

historie Den industrielle ingeniørafdelingen af ​​ITB anerkendte vigtigheden af ​​business og management uddannelse i Indonesien så tidligt som i 1970'erne. Denne idé opholdt sig i afdelingen i 1980'erne, men blev endeligt realiseret i 1990, da Prof. Mathias A'roef, en fremtrædende figur i Indonesien inden for Industrial Engineering, introducerede MBA programmet på ITB med en koncentration i operationelle forvaltning. Dette vil igen, kulminerede i grundlæggelsen af ​​SBM ITB.

I 2002 godkendte Styrelsesrådet dannelsen af ​​en bacheloruddannelse i erhvervslivet og forvaltningen. Et hold blev tildelt til at udvikle en vision og mission samt at designe læringsmetoder bedst egnede til programmet. Holdet udviklede et curriculum, der blev betragtet som et gennembrud i erhvervslivet og lederuddannelse i Indonesien. Det foreslog brugen af ​​performancekunst at udvikle elevernes selvtillid samt færdigheder i ledelse, kommunikation og konfliktløsning. I overensstemmelse med en socialkonstruktivistisk paradigme, pensum understregede betydningen af ​​team-baseret læring i modsætning til en-vejs forelæsninger. Nogle af de innovative baner designet af holdet var Integrativ Business Experience (som blev tilpasset fra et kursus, der udbydes på University of Central Missouri), Management Practice, og samfundstjeneste. Holdet foreslog også brugen af ​​engelsk som undervisningssprog.

I december 2003 blev School of Business and Management formelt oprettet. Nomenklaturen "skolen" blev valgt i stedet for "Faculty" til at betyde sin autonomi. I processen, MBA-program, som oprindeligt blev kørt af fakultetet for Industrial Engineering, blev en del af School of Business and Management, som gør det muligt at have to programmer; bacheloruddannelse og MBA-program.

I august 2004, SBM ITB optaget 115 studerende til bacheloruddannelse. SBM ITB har oplevet konstant vækst, og med støtte fra fakultetet og professionelt personale den sigter mod at yde et positivt bidrag til pædagogisk udvikling i Indonesien. SBM ITB har i øjeblikket en studerende på 2221.

Autonomi SBM ITB har fuld myndighed til at træffe beslutning sad det strategiske og operationelle niveau. På det strategiske plan er SBM ITB bemyndiget til at indlede internationale relationer og tilbyde nye uddannelser. Ikke desto mindre må programmerne overholde regler fra Undervisningsministeriet Indonesien.

På det operationelle plan har SBM ITB fået visse grader af autonomi af ITB. I finansiering, SBM ITB har myndighed til at styre 70% af sine studieafgifter; de resterende 30% tilbageholdes af ITB. Tilgængeligheden af ​​finansielle ressourcer har gjort det muligt SBM ITB at udvikle sit lønsystem at tiltrække og fastholde ekstraordinære videnskabelige medarbejdere og ansætte det professionelle personale er nødvendigt for at opretholde et højt serviceniveau.

SBM ITB er bemyndiget til at udvikle sin egen læseplan, at foreslå og efterfølgende køre en ny akademisk program, til at styre alle akademiske programmer (inden for SBM ITB), og til at udvikle samt at gennemføre forskning dagsordenen SBM ITB. Både på operationelle og faglige niveauer, er SBM ITB på linje med den politik, Ministeriet for Forskning, Teknologi og videregående uddannelse af Indonesien. For eksempel i at fremme udviklingen af ​​fakultetet, har SBM ITB designet vederlag baseret på tre akademiske aktiviteter: undervisning, forskning og kollektive tjenester (som grundlag for videregående uddannelse i Indonesien) .Dette situation fører til videnskabelige medarbejdere balancering disse tre aktiviteter for at øge deres kompetence og bidrage til SBM ITB mission.

anerkendelse Som anført ovenfor, i 2015 ITB blev rangeret nummer et på listen over de bedste universiteter udgivet af Ministeriet for Forskning, Teknologi og videregående uddannelse. I 2009 blot seks år efter oprettelsen i december 2003 SBM ITB modtaget anerkendelse fra SWA Magazine (http://www.swa.co.id, et meget populære business magasin i Indonesien), som den bedste MBA-program i Indonesien. Bladet erkendte også IBE (Integrativ Business Experience) leveret af SBM ITB som et af de mest innovative programmer, der tilbydes af business schools.

Den meget høje offentlige omdømme SBM ITB fremgår af den lowstudent optagelse rate.The optagelse sats for bacheloruddannelserne i 2014-2015 var kun 4%. Der var 3.207 ansøgere til de 136 pladser i bacheloruddannelser. Ved et forhold på 24: 1, er SBM ITB blevet en af ​​de mest eftertragtede business schools i Indonesien.

Placeringer

  • Bandung

    Lebak Siliwangi, Coblong, Bandung, Jawa Barat, Indonesia, , Bandung

  • Jakarta

    Jakarta, Indonesien

    Spørgsmål