Læs den officielle beskrivelse

Om Humaniora

Hvem er vi? Det Humanistiske Fakultet omfatter over 125 fakulteter på heltid og deltid, der forsker og underviser i ni afdelinger. Over 3.000 studerende, kandidater og ph.d. studerende fra hele Canada og over hele verden er indskrevet i vores programmer. De slutter sig til de mange tusinder, der er uddannet fra humaniora-programmer på McMaster siden dens oprettelse i 1887.

En institutions erklærede vision er en god indikator for dens dybeste værdier og stærkeste forhåbninger. Visionen for vores fakultet er centreret om ekspertise inden for forskning, innovation og undervisning. Visioner er naturligvis intet uden resultater. McMaster Humanities 'resultater er overalt: fra forskningsprojekter og innovativ undervisning på vores fakultet til intellektuelt og socialt engagement fra vores studerende på McMaster og i hele verden.

Vores historie

Det Humanistiske Fakultet kom først i stand som et resultat af McMaster University Act, 1976. Handlingen lancerede officielt den moderne tidsalder og skabte fakulteterne for erhverv, ingeniørvidenskab, sundhedsvidenskab, humaniora, videnskab og samfundsvidenskab. Alle henvisninger til humaniora før 1976 kom under konteksten af kunsten, fra 1968 til 1976, og som fakultet for kunst og naturvidenskab fra 1930 (da universitetet åbnede sin dør i Hamilton, Ontario) til 1968.

Humaniora Vision

Executive Summary

Den liberale kunst ligger i hjertet af ethvert stort universitet. På McMaster University tror vi på en liberal kunstmission, der bygger på styrkerne i vores forskellige discipliner.

Vores fakultet er forpligtet til:
  • Søger ekspertise inden for forskning, innovation i undervisning og kreativitet i scenekunsten.
  • Fremme af kritisk refleksion og logisk tænkning gennem skriftlig og verbal udtryk.
  • Anerkender den kulturelle mangfoldighed af vores universitet, nation og verden.
  • At indpode vores studerende vigtigheden af ansvarligt og følsomt globalt medborgerskab gennem kulturel selvreflektion, etisk ræsonnement og historisk forståelse.
  • At kende værdien af sprog og nye medier som et middel til at åbne vores sind for nye måder at kommunikere og nye måder at forstå på.
  • Venturing ind i nye forskningsdomæner, herunder de kognitive dimensioner af musik, sprog og kommunikation.
  • Definition af en liberal kunstuddannelse i det 21. århundrede, en, der forbereder vores studerende til de næste generations store udfordringer.

124203_pexels-photo-1438072.jpegBuro Millennial / Pexels

Vision

Det Humanistiske Fakultet er dedikeret til at dyrke et undervisnings- og forskningsmiljø, der afspejler de højeste standarder for vores discipliner, og til at foretage ventures inden for nye områder af tværfaglig undersøgelse og pædagogik. I kunsten fortsætter vi med at stræbe efter en balance mellem de bedste traditioner inden for humaniora-uddannelse og de nye former for viden, der opstår inden for og ved skæringspunkterne mellem discipliner. Ved at lære af fortid og presserende problemer, som vores globale verden står overfor i dag, fremmer vi fremskridt i viden, der skaber innovative, positive forskelle i vores studerendes forskellige liv.

Mission

Det akademiske rådgivnings kontor har til opgave at hjælpe studerende på Det Humanistiske Fakultet med at realisere deres fulde potentiale. Det faglige rådgivende personale interagerer med studerende i forskellige indstillinger, evaluerer deres behov og lærer dem, hvordan man navigerer i det videregående uddannelsessystem. Vi arbejder med studerende for at udvikle og implementere individuelle planer med det formål at nå både faglige og personlige mål.

Når de kommer ind på fakultetet, er de studerende parret med en rådgiver, der vil støtte dem fra det første år til graduering med alle deres akademiske behov.

Akademiske rådgivere yder støtte på følgende områder:

  • Identificering af individuelle uddannelsesmål.
  • Program- og kursusregistrering.
  • Fortolkning af akademiske forskrifter.
  • Akademisk arbejde indkvartering.
  • Udforske andre ressourcer på campus efter behov.

Store nye initiativer og gateways

Fakultetet har foreslået fem nye initiativer til at fremme denne spændende dagsorden inden for den liberale kunst. Med udgangspunkt i vores styrker repræsenterer initiativerne betydningsfulde nye indgange til læring og opdagelse. Nogle af disse initiativer finder deres hjem i den nye Liberal Arts-bygning: andre vil være placeret andre steder. De krydser hinanden hinanden og støtter hinanden, hver især stemmer overens med de anvisninger, der er beskrevet i kampagnedokumenter og med vores egen visionerøvelse.

  • Center for globalt medborgerskab og kultur.
  • Language Learning Commons.
  • Wilson Institute for Canadian History.
  • Center for scenekunst
  • Institut for Humaniora og Samfundsvidenskab.
Programmer undervist i:
  • English (Canada)

Denne skole tilbyder også:

Ph.d.

McMaster University Faculty of Humanities

M.Sc. i den kognitive sprogvidenskab eller en tilsvarende kandidatgrad kræves for optagelse i ph.d. program. ... [+]

M.Sc. i den kognitive sprogvidenskab eller en tilsvarende kandidatgrad kræves for optagelse i ph.d. program. Nogle ansøgere kan kræve yderligere kurser inden for kerneområder (f.eks. Sprogvidenskab eller kognitiv videnskab) for at være berettiget til optagelse. Hver ansøgning evalueres individuelt.

A. For studerende med en kandidatuddannelse i den kognitive sprogvidenskabPåkrævede kurser:

Studerende, der deltager i M.Sc. i den kognitive sprogvidenskab er forpligtet til at gennemføre tre halve kurser plus et bestået / ikke bestået modul. Hvis de følgende kurser ikke var afsluttet i M.Sc. program, skal de være inkluderet i ph.d. studieprogram:

COGSCIL 730 / Sproganalysemetoder: fonologi og morfologi.COGSCIL 731 / Sproganalysemetoder: Syntaks og semantik.plus yderligere kurser godkendt af den studerendes vejledende udvalg til i alt tre halve kurser.Yderligere krav... [-]
Canada Hamilton
September 2020
English (Canada)
Fuldtid
4 år
på universitet
Læs mere på dansk

Welcome Week 2019

Address
1280 Main Street West Hamilton
Hamilton, Ontario, Canada